Dé droogbloemen-specialist van België
Bestel online of kom langs in ons atelier in Hooglede
Gratis verzending vanaf €60
Moederdag = volzet, je kan niet meer bestellen voor tijdige levering voor Moederdag
FAQ

FAQ

Contact form

* Verplichte velden

Informatie

Florals BV

Stoomtuigstraat 9
8830 Hooglede
België Open in Googlemaps




Veelgestelde vragen

Droogbloemen

1.1 Verzorgingstips

1. Haal het boeket voorzichtig uit de kartonnen doos.

2. Plaats in een geschikte vaas, knip eventueel de stelen wat bij en maak het touwtje los.

3. BELANGRIJK: Gedroogde bloemen hebben geen water nodig.

4. Zet gedroogde bloemen altijd in jouw interieur, ze zijn niet gemaakt om buiten te gebruiken.

5. Houd uw gedroogde bloemen uit de buurt van direct zonlicht, fel licht en vocht om er zo lang mogelijk van te genieten.

6. Stof af met een haardroger op koude stand of schud ze voorzichtig eens ondersteboven als ze moeten worden afgestoft.

7. Temperatuurveranderingen moeten worden vermeden om vochtigheid te voorkomen die de bloemen kan aantasten.

 

Geniet van je 'Floral Gift'!

 

LET OP: Houd onze droogboeketten ten allen tijde uit de buurt van kinderen en dieren. Deze bloemen zijn niet eetbaar. Blijf weg van vuur.

1.2 Welke vaas past het best voor mijn droogboeket?

De vaas is heel erg afhankelijk van persoonlijke voorkeur, zeker qua kleur en materiaal.

Wel is het handig om qua formaat van de vaas rekening te houden met het droogboeket dat je bestelt. Onze droogboeketten komen namelijk het beste tot hun recht in een hoge vaas, met een smalle hals (A-vorm). Naarmate de opening van de vaas breder wordt, valt het droogboeket als het ware uit elkaar (V-vorm). Daardoor verliest het boeket zijn volume.

Mocht je nog op zoek zijn naar een mooie vaas voor jouw droogboeket, neem dan eens een kijkje tussen onze vazen.

1.3 Wat zijn droogbloemen?

Droogbloemen zijn echte bloemen, alleen worden ze op een andere manier verwerkt na de oogst. Waar verse bloemen vanaf het land doorgaan naar de groothandel om vervolgens in de bloemenwinkel verkocht te worden, worden droogbloemen eerst ‘gedroogd’.

De bloemen worden in grote aantallen omgekeerd opgehangen, zodat ze indrogen.

Het eindresultaat: gedroogde bloemen.

Het grote voordeel hiervan? Ze blijven veel langer goed dan verse bloemen en zijn hierdoor ook een stuk duurzamer. Niet alle bloemen kunnen hiertegen, er zijn een stuk of 30 bloemen die gedroogd kunnen worden.

1.4 Hoelang gaat een boeket mee?

Het boeket behoudt haar kleur en blijft lang mooi. Je kunt er vanuit gaan dat de bos minstens 6 maanden mooi blijft. Wij hebben er voor gekozen de bloemen niet  te behandelen met een spray. Plaats de bloemen niet in direct zonlicht of een vochtige omgeving.

1.5 Wat is het onderhoud?

Er is géén onderhoud of water nodig voor jouw droogboeket.
Tip: je kan ze afstoffen met een haardroger op een lage stand met koude lucht.

1.6 Krijg ik telkens precies het boeket van op de foto?

Let op, elk boeket is uniek en kan afwijken van de foto. Soms zijn bepaalde droogbloemen niet leverbaar. Wij wisselen ze dan met een soortgelijke bloem.

Wij doen erg ons best om het droogboeket zoveel mogelijk qua kleur overeen te laten komen! Echter is elk stuk uniek.

Maar dat maakt het helemaal mooi, jouw unieke droogboeket in huis!

 

Bestellen

2.1 Ik wil graag een boeket cadeau doen aan iemand, hoe doe ik dat via de webshop?

Je kan in het bestelformulier kiezen voor een ander afleveradres, daar kun je het adres van jouw vriend(in), mama, papa, zus, broer ... invoeren.

Ook kan je bij opmerkingen een kleine boodschap achterlaten, dan schrijven wij die op een kaartje die we bij jouw bestelling voegen.

2.2 Het boeket voldoet niet helemaal aan mijn verwachtingen, wat nu?

We proberen samen een oplossing te vinden, je kan ons contacteren via [email protected]

Kijk goed naar de afmetingen voordat u bestelt. Dit kan eventuele verkeerde verwachtingen voorkomen.

U bent altijd vrij om het product binnen 14 dagen retour te sturen. De retourkosten zijn voor uzelf.

2.3 Kan ik een boodschap toevoegen aan het boeket?

Wij verzorgen ook met veel plezier een kaartje aan het boeket. Probeer de tekst te beperken tot 4 regels.

Via deze link kan je het kaartje bestellen: https://www.gedroogdebloemen.be/persoonlijk-kaartje.html

 

Betalen

3.1 Welke betaalmethodes bieden jullie aan om te betalen via de webshop?

De artikels die je via deze webshop bestelt, kan je op volgende manieren betalen:

  • Bancontact
  • Creditcard
  • Apple Pay
  • KBC Online
  • Belfius
  • PayPal
  • iDEAL via een veilige verbinding
  • Sofort

3.2 Hoe kan ik een kortingscode / cadeaubon gebruiken?

Je hebt een kortingscode van ons gekregen of je kreeg een cadeaubon van iemand. Je hebt al jouw gewenste artikelen al toegevoegd aan de winkelwagen, maar hoe kun je nou jouw kortingscode verzilveren? Hieronder leggen we het stapsgewijs uit:

1. Ga naar je winkelmand en zorg dat je al je gegevens goed hebt ingevuld.

2. Als je doorgaat naar afrekenen zie je daar een vakje staan met 'Kortingscode', hier vul je jouw code in en daarna druk je op 'toepassen'.

3. Als de code is ingevuld, zie je de verrekende korting terug in het besteloverzicht aan de rechterkant.

 

Voorwaarden kortingscodes / cadeaubonnen:

- Het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te gebruiken.

- Kortingscodes kunnen niet achteraf verrekend worden.

- Kortingscodes moeten in één keer verbruikt worden. Ons systeem kan bij een bestelling van een kleiner bedrag dan de cadeaubon het overige bedrag niet verwerken.

 

Heb je hier nog vragen over? Neem dan gerust contact op met ons.

3.3 De betaling is mislukt, wat nu?

Het kan altijd gebeuren dat er iets misgaat met jouw betaling van de bestelling. Hoe weet je zeker of deze goed is doorgekomen, nadat je bijvoorbeeld een foutmelding hebt gekregen?

- Check je eigen bankafschriften om te zien of het bedrag is afgeschreven.

- Bij twijfel kan je contact met ons opnemen. Dan controleren wij of de betaling goed is doorgekomen.

- Als wij een bestelling ontvangen waarbij we zien dat de betaling niet gelukt is, ontvang je binnen 1 werkdag ook een mailtje met de verdere betalingsgegevens, om jouw bestelling alsnog te bevestigen.

Verzending

4.1 Hoeveel kost verzending?

Florals BV verzendt binnen België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg met DPD.

 Gratis

  • ophaling in de winkel
  • bestellingen voor levering vanaf een bestelbedrag van €60,00

 € 6,00

  • bestellingen voor levering in België van minder dan €60,00

 € 8,00

  • bestellingen voor levering in Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

4.2 Kan ik mijn bestelling ook komen ophalen?

Dat kan zeker! Wanneer je voor de optie 'bestelling ophalen' hebt gekozen, krijg je een bericht wanneer jouw bestelling klaar ligt.

Dit duurt 2 werkdagen voor home deco & losse droogbloemen en 5 werkdagen voor droogboeketten.

Het atelier is gevestigd in de Stoomtuigstraat 9, 8830 Hooglede.

Vaste afhaaltijden (op afspraak ook mogelijk, maak hier je afspraak):

Woensdag: 13 - 18u

Vrijdag: 13 - 18u

Zaterdag: 11- 13u

4.3 Wat is de levertijd?

Wij streven naar een snelle levering.

Droogboeketten worden verstuurd 5 werkdagen na jouw bestelling.
Dit komt doordat alle boeketten met de hand worden samengesteld om zo de kwaliteit te behouden waar wij voor staan.

Voor home decoration & losse droogbloemen duurt het 2 werkdagen voor je bestelling wordt verstuurd.

Heb je het sneller nodig (bvb. voor een verjaardag) ? Vermeld dit bij opmerkingen in het bestelformulier en wij laten je zo snel mogelijk iets weten of dit mogelijk is.

Let op: tijdens acties en/of feestdagen kan de levertijd langer zijn dan normaal. Hier word je zeker op tijd over geïnformeerd.

4.4 Verzendmethodes

Voor het verzenden van onze pakketten werken wij samen met DPD. Wij maken elke bestelling zorgvuldig klaar en vervolgens helpt DPD ons met de verzending van jouw pakket. Op het moment dat het pakket wordt opgehaald door DPD, wordt deze de volgende werkdag geleverd. 

Je krijgt van ons een e-mail met de bevestiging dat het pakket is verzonden en daarbij krijg je een track & trace code waarmee je precies kunt volgen wanneer je pakket wordt bezorgd.

(Check ook je spam-folder van je e-mails, soms belanden onze mailtjes daarin)

4.5 Jouw pakket volgen

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst kun je jouw pakket volgen met een track & trace code. Je ontvangt, vanaf het moment dat je pakket ons magazijn verlaat, een mail met een link naar de website van DPD. Soms kan het even duren vooraleer de link werkt.

Op de site waar de link naartoe leidt kun je je track & trace code invullen en zie je de huidige status van je bestelling.

4.6 Ik wil mijn adres wijzigen, kan dat?

Als jij jouw bestelling hebt geplaatst bij ons, is het niet meer mogelijk om zelf jouw adres aan te passen. Als je een adreswijziging wil doorgeven moet je daarover contact met ons opnemen via mail. We kunnen het aders alleen nog wijzigen als we jouw bestelling nog niet verzonden hebben.

4.7 Leveren we ook aan winkels?

Jazeker, je kan e-mailen naar [email protected] voor extra informatie!

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »